Αξιοποιήστε το Instagram για προώθηση υπηρεσιών & προϊόντων

Με πάνω από 300 εκατομμύρια χρήστες και πάνω από 70 εκατομμύρια φωτογραφίες και videos να ανεβαίνουν καθημερινά, δε χωράει καμία αμφιβολία ότι το Instagram είναι ένα από τα πλέον σημαντικά κοινωνικά δίκτυα. Επιπλέον σύμφωνα με τα ισχύοντα δεδομένα, το engagement που επιτυγχάνεται στο Instagram είναι κατά πολύ μεγαλύτερο του αντίστοιχου σε Facebook και Twitter. Για τις εταιρίες και τα e-shops, αυτό σημαίνει ένα πολύ μεγαλύτερο κοινό στο οποίο μπορούν να προβάλλουν τις υπηρεσίες τους, τα προϊόντα τους, την φιλοσοφία τους και γενικότερα να ενισχύσουν την εικόνα τους και να διαφοροποιηθούν σε σχέση με τον ανταγωνισμό.

1. Χρησιμοποιήστε λίγα και “δυνατά” hashtags

Τα hashtags είναι ίσως το πιο σημαντικό μέσο αναζήτησης στο Instagram και ο τρόπος με τον οποίο μπορείτε να χαρακτηρίσετε την εταιρία σας, τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας ή μια συγκεκριμένη ενέργεια/ καμπάνια. Δεν είναι τίποτα περισσότερο από tags (ετικέτες) που προσθέτουμε σε κάποια φωτογραφία που ανεβάζουμε στο Instagram. Τα hashtags είναι καλό να μην ξεπερνάνε στον αριθμό τα δύο και να είναι μικρά και “έξυπνα” ώστε να μένουν στη μνήμη.

Όσον αφορά έναν εταιρικό λογαριασμό Instagram, υπάρχουν τρία είδη hashtags:

Brand hashtags

Αφορούν την επιχείρησή σας και μπορεί να είναι το όνομά της ή μία χαρακτηριστική φράση που είναι συνδεδεμένη με αυτή. Επομένως, κάθε φορά που ένα τέτοιο hashtag χρησιμοποιείται από εσάς ή τους πελάτες σας, μπορεί άμεσα να συσχετιστεί με εσάς.

Campaign hashtags

Αφορούν μια συγκεκριμένη ενέργεια marketing ή ένα εταιρικό γεγονός που επιθυμείτε να επικοινωνήσετε προς το κοινό σας. Όπως και με τα brand hashtags, η ουσία τους είναι να είναι συνδεδεμένα με την επιχείρησή σας, αλλά σε αντίθεση με αυτά η χρήση τους περιορίζεται για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα.

Commonly used hashtags

Δεν είναι τίποτα άλλο από  τα πιο διαδεδομένα hashtags στο Instagram. Μέσω εργαλείων όπως είναι το IconoSquare μπορείτε να δείτε ποια είναι τα πιο χρησιμοποιημένα – σχετικά με την επιχείρηση σας – hashtags και να συμπεριλάβετε και αυτά στην περιγραφή της φωτογραφίας σας. Για παράδειγμα αν η εταιρία σας έφτιαχνε παγωτό και ονομαζόταν Delicious, το #icecream θα το έψαχναν πολλοί περισσότεροι χρήστες σε σχέση με το #delicious.

Instagram hashtags

 

 

2. Δημοσιεύστε τις κατάλληλες ώρες και ημέρες

Όπως ισχύει και για κάθε social network ο χρόνος που δημοσιεύετε το περιεχόμενό σας παίζει πολύ σημαντικό ρόλο. Χρησιμοποιήστε το IconoSquare και τα στατιστικά που σας παρέχει για να δείτε τις καλύτερες ώρες για δημοσίευση με βάση το ιστορικό των προηγούμενων δημοσιεύσεών σας.

 Ώρες δημοσίευσης στο Instagram

 

 

3. Μην ανεβάζετε απλώς φωτογραφίες – Ανεβάζετε τέχνη!

Το Instagram στην ουσία του είναι ένα σύνολο από καθημερινές φωτογραφίες που ανεβάζουν οι χρήστες του. Παρόλα αυτά όταν μια εταιρία θέλει να το χρησιμοποιήσει για να προωθήσει τις υπηρεσίες και τα προϊόντα της, θα πρέπει αυτές οι φωτογραφίες να αντανακλούν την προσωπικότητα της εταιρίας και να είναι τόσο τεχνικά αλλά και αισθητικά άρτιες. Το Instagram δε θα πρέπει να χρησιμοποιείται σαν ένας online κατάλογος των προϊόντων της αλλά αντίθετα κάθε φωτογραφία που ανεβαίνει να είναι ένα μικρό έργο τέχνης, εμπνευσμένο από αυτά.

Αφού αποφασίσετε για την κατάλληλη φωτογραφία, μπορείτε αν θέλετε να εφαρμόσετε ένα από τα διαθέσιμα φίλτρα ώστε να αποκτήσει ένα πιο καλλιτεχνικό ή και επαγγελματικό ύφος. Το ποια φίλτρα έχουν το καλύτερο αποτέλεσμα στο κοινό, είναι κάτι στο οποίο θα πρέπει να πειραματιστείτε και να το ανακαλύψετε με δοκιμές και έλεγχο της ανταπόκρισης που θα έχουν.

actions-instagram

 

 4. Ανοίξτε ένα ουσιαστικό “διάλογο” με τους followers σας

Αποκλειστική πρώτη προβολή προϊόντος/ υπηρεσίας

Παρουσιάστε ένα νέο προϊόν ή μια νέα υπηρεσία σας σε “πρώτη προβολή” και ζητήστε τη γνώμη τους για αυτό. Ακόμα μπορείτε να τους δώσετε τη δυνατότητα να το αποκτήσουν πρώτοι από τους υπόλοιπους. Με αυτούς τους τρόπους τους δείχνετε και έμπρακτα ότι για εσάς αποτελούν σημαντικό κοινό.

Δείξτε τι συμβαίνει στα παρασκήνια

Τολμήστε να δείξετε τι συμβαίνει στο εσωτερικό της εταιρίας σας, προβάλλοντας την εταιρία σας, τα γραφεία σας, τους συνεργάτες σας, τον τρόπο της δουλειά σας, κάνοντας τους followers σας να νιώσουν ακόμα πιο “κοντά” στο brand σας.

“Εκμεταλλευτείτε” τους πελάτες σας

Παράλληλα, μπορείτε να παρουσιάσετε τους πελάτες σας να χρησιμοποιούν την υπηρεσία σας ή το προϊόν σας. Ένας συνηθισμένος και αποτελεσματικός τρόπος για να γίνει αυτό είναι να τους δώσετε κίνητρα. Για παράδειγμα, να προσφέρετε έκπτωση από την επόμενη αγορά, για όποιο πελάτη ανεβάσει φωτογραφίες με το προϊόν σας ή την υπηρεσία σας βάζοντας τα δικά σας hashtags στην περιγραφή.

Κάντε τους followers σας, συνεργάτες

Καλέστε τους followers σας να ανεβάσουν φωτογραφίες με βάση ένα συγκεκριμένο θέμα και να συμπεριλάβουν στην περιγραφή τους ένα δικό σας hashtag. Αυτός είναι ένας καλός και εύκολος τρόπος να αποκτήσετε περιεχόμενο και να κυκλοφορήσει ακόμα περισσότερο το brand σας. Το παραπάνω μπορεί να συνδυαστεί με ένα διαγωνισμό, δίνοντας επιπλέον κίνητρο σε όσους συμμετέχουν.

Μην το γράφετε, ζωγραφίστε το

Κάθε ενέργεια στην οποία καλείτε τους followers σας να συμμετάσχουν, μπορείτε να την βάλετε πάνω σε εικόνα. Με αυτόν τον τρόπο εξασφαλίζετε ότι θα το προσέξουν πολύ περισσότεροι από ένα απλό κείμενο μέσα στα σχόλια της φωτογραφίας.

Προτείνετε δημιουργικές χρήσεις των προϊόντων σας

Δείξτε ακόμα περισσότερους τρόπους χρήσης των προϊόντων και των υπηρεσιών σας στους followers σας. Πάρτε τις πιο δημιουργικές ιδέες είτε δικές σας ή των πελατών σας, εξελίξτε τις και παρουσιάστε τις στο κοινό.

Εσείς ποιους άλλους αποτελεσματικούς τρόπους γνωρίζετε για προώθηση της εταιρίας σας μέσα από το Instagram; Μας ενδιαφέρει πολύ να διαβάσουμε τα σχόλια σας.

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ: